Instytut Narządów Zmysłów

  •  Home
  • Archiwum
  • Metoda integracji sensorycznej w terapii dzieci autystycznych(current)

Instytut Narządów Zmysłów oraz Zachodniopomorskie Centrum Słuchu i Mowy „Medincus” zapraszają na szkolenie: „Metoda integracji sensorycznej w terapii dzieci autystycznych”

Prowadząca:

Magdalena Okrzasa- psycholog, instruktor SI, przez wiele lat zajmowała się szkoleniem na terapeutów SI w całej Polsce, były instruktor PSTIS (Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej). Założycielka Fundacji na Rzecz Rodzin Dzieci z Autyzmem i Innymi Dysfunkcjami. Wieloletni terapeuta pracujący z dziećmi z autyzmem, z dziećmi w wieku przedszkolnym z zaburzeniami SI. Terapeuta integracji sensorycznej od 1997 r. Od 2005 r. prowadzi autorskie szkolenie dla terapeutów SI w pracy z dziećmi autystycznymi. Od 2008 r. prowadziła kursy integracji sensorycznej I i II stopnia. Wykładowca na studiach podyplomowych i kwalifikacyjnych. Prelegent na wielu Konferencjach dotyczących integracji sensorycznej. Autorka publikacji o terapii SI z dziećmi autystycznymi.

Program szkolenia:

  1. Charakterystyka dziecka autystycznego według klasyfikacji ICD-10:

-zaburzenia komunikacji (werbalnej i pozawerbalnej), -zaburzenia w funkcjonowaniu społecznym, -zaburzenia ruchowe i zachowania.

  1. Podstawowe kierunki pracy z dzieckiem autystycznym w terapii SI (najistotniejsze, wyróżniające się problemy w odbiorze bodźców sensorycznych w obrębie danego systemu):

-odbiór wrażeń przedsionkowych,

-odbiór bodźców czucia głębokiego,

-funkcjonowanie systemu dotykowego,

-system słuchowy,

-system wzrokowy.

  1. Główne metody pracy z dzieckiem autystycznym, a terapia SI:

-wykorzystanie charakterystycznych założeń w poszczególnych podejściach do pracy z konkretnym dzieckiem prowadzonym daną metodą(na przykładzie metody Opcji, metody behawioralnej, metody stymulacji sensorycznej w oparciu o program Delacato z włączeniem działań psychoedukacyjnych) -współpraca z rodziną, opracowywanie programów ćwiczeń domowych uwzględniających kierunek pracy z dzieckiem objęty przez rodzinę i innych terapeutów zajmujących się dzieckiem.

  1. Predyspozycje terapeuty do pracy z dzieckiem autystycznym

-cechy osobowościowe,

-umiejętności podejmowania inicjatywy w zabawie i tworzenia przestrzeni dla niej dla dziecka, -uważna obserwacja zachowania dziecka, -umiejętność rejestrowania, spostrzegania czynników zewnętrznych, wpływających na zmiany w reakcjach dziecka.

  1. Prezentacje nagrań video terapii z dzieckiem autystycznym:

-omawianie przypadków charakterystycznych zachowań dziecka oraz reakcji terapeuty, -prezentacja nagrań własnych uczestników szkolenia z pracy z dzieckiem autystycznym, dyskusja nad możliwymi alternatywnymi rozwiązaniami zgłaszanych problemów.

Termin:

8-9.06.2019r. w godzinach: 9:00-18:00, 9:00-15:00

Miejsce:

Zachodniopomorskie Centrum Słuchu i Mowy „Medincus”, ul Starzyńskiego 3-4 Szczecin

Cena: 400zł

Ilość miejsc ograniczona.

Cena zawiera: materiały szkoleniowe, certyfikaty dla uczestników, poczęstunek kawowy.

 

 

Back to top